Alla inlägg under oktober 2011

Av Linda - 11 oktober 2011 10:00

Japp nu har det hänt åter igen... jag skulle ha skrivit en uppdatering i min blogg för ett par dagar sedan men som sagt vad... Haft ganska mycket att gjort med sjuka barn och allt.

Här hemma är vi inne på 7:e veckan med förkylningar mm, börjar bli ganska tjatigt just nu med detta :/

Man står och betalar för dagisplats men kan fasen inte använda den pga förkylning. Tycker att när man gått såhära länge så kanske det skulle vara dags för att prova med en penecillin kur för att kolla om det hjälper, Men icke... läkarens ord "Det är bara en vanlig förkylning så man behandlar inte sådana"... Men va faan. när jag va liten och man inte blev frisk på några veckor eller så, då skrev dom glatt ut penecillin och Vips så blev man frisk.


Så vad hände egentligen på mötet på smärtkliniken... Jo när jag kommer dit så kommer narkosläkaren in med en bricka med ungefär 5 sprutor och en massa olika flaskor.... 

Självklart blev min reaktion... VAD FASEN HADE DU TÄNKT GÖRA MED DESSA SPRUTOR????!!!???

jo dom hade nämligen tänkt prova att lägga en blokad. Men mitt svar blev ABSOLUT INTE! det är ju något som bara KANSKE lindrar ett tag men mitt besvär kvarstår ju bara.

så ingen blokad blev det, men en remiss och mina papper blev skickad till Ortopeden och Spine Center i Upplands Väsby i STHLM, så förhoppningsvis så blir det operation där nere :) för operation blir det och här uppe gjorde dom tydligen inte denna operation :)

så nu blev jag fri från Smärtkliniken iaf :) ett ställe mindre man ska på :)


Sedan går vi 1gång i veckan på Föräldra/barn hälsan inne i stan. Ett kanon ställe där man verkligen får olika slags hjälp. För när man blivit drabbad av en Förlossnings depression så tär ju det en hel del på förhållandet oxå, vilket gör att man måste prova att lappa och laga det.

Så nu finns det ett "kontrakt" skrivet, jag fick välja 1sak som Martin måste utföra här hemma. detta för att jag ska få någon hjälp i alla hushålls sysslor och därför oxå kunna få lite kvalitets tid med mina barn.

För det är inte så roligt att stöka hela dagen och sedan bli klar sent på kvällen och då har barnen gått och lagt sig :(

Man vill ju faktiskt kunna umgås oxå och visst det som finns här hemma att göra försvinner inte men jag vill inte att mina barn ska leka i en massa hunn hår och skräp som ligger på golvet. för en gråhund och schäfer tappar ganska så mycket hår mm.

så jag känner en lättnad över att "kontraktet" finns, tycker bara att det är tråkigt att det ska måsta gå såhära långt för att kunna få hjälp.

Pratade även med min Läkare här på H/c som ringde i fredags morse. Jag talade om för han att jag kännde mig bättre vilket fick han att tro att nu va Linda frisk... Han talade om att han enligt reglerna inte kunde sjukskriva mig på 100% längre utan ville att jag skulle vara sjukskriven 75% eller mindre...

Ok detta fick mig att brinna av totalt, jag började med att be honom om ursäkt för att han nu kommer att få höra all sanning på engång.

Allt började efter min dotters födelse den 4/5, allt eftersom dagarna gick blev jag bara sämre och sämre i mitt psyke. den hjälp jag fått hitills sa jag är inte ett skit! ni har sjukskrivit mig och gett mig medecin som jag ej tålde, ni skickade mig på psyket där jag bara blev hånad och sedan friskförklarad och nu när jag talar om att jag känner mig lite bättre så tror du att jag är frisk!

Näe ni innom läkarkåren kan inte ett skit om förlossningsdepression!!! det är ett som är säkert!

fick då till svars från min läkare björn, ja men vad vill du att vi ska göra, säg en medecin så skriver jag ut den... (jo tjena jag kan ju säkert medeciner)

men fortfarande... jag har gått sjukskriven hur länge som helst nu och ingen hjälp har jag fått från er! bara en massa tabletter som jag inte tålde eller som är beroende framkallande... Näe Tack jag har fått nog av er alla!

Nu började jag känna min ångest komma smygande... den blev bara starkare och starkare och tillslut kunde jag inte fortsätta prata med läkaren utan martin fick fortsätta.

När jag nu sitter och håller ut ångest attacken så diskuterar Martin och min Läkare El Chocker!!!!

VA FAAN!!! jag är ju inte psykiskt rubbad!!! Näe nu har detta fått mig att bli bara starkare för ingen ska få sätta elchocker i huvdet på mig IAF!

Läkaren bad mig sedan om ursäkt och att han hade missuppfattat mig helt när jag sa att jag kände mig bättre.

Så han sjukskrev mig i 2månader till på 100% och sedan vet jag inget mera.


Så nu har jag gett mig till insikt att jag ska klara detta utan hjälp från läkare mm.

jag har Mina underbara barn som kan få helvetet som fryst till is att tina igen för ingen kan motstå deras leenden och skratt.

Sedan har jag mitt lilla knyte Diva som får min och barnas dag att ljusna. Så just nu så ser jag fram emot Hundutställningen som är den 5/11 ute på frösön där min lilla Diva ska få vara med i valpklassen :) (håller ju självklart tummarna för henne)

Sedan har jag "renoverat" Vardagsrummet på en totalkostnad på 0:- hahaha :) Hittade i en av garderoberna på övervåningen en 10L hink med vitfärg som någon av dom som bott här förut har innförskaffat. Färgen va riktig så Vita väggar i vardags rummet och gamla saker på nya ställen på väggarna kan göra mycket, sedan va jag till Mamma och lånade hennes Matta och lampa, så nu har jag ett lite moderniserat vardagsrum :) Yay!

Men sedan vill jag tacka alla som jag vet stödjer mig därute och absolut du catta som vet när du ska ringa och pigga upp mig, DU är GULD värd för mig och barna <3

<3 Mina Älsklingar <3  



Näe Tjing Tjing på er alla för nu ska jag bada min lilla Diva <3

Av Linda - 6 oktober 2011 11:02

Japp snart dags för en tur in på SmärtKliniken :)

Hoppas ju på bra besked nu, så man kanske slipper 1 smärta iaf.

men man ska ju hitta en ortoped som vill operera oxå, och han jag va till ville inte så jag hoppas dom på smärtis har hittat en som kan göra min OP nu.

Men man vill ju hälst att han ska ha gjort någon liknande operation förut eftersom det handlar om ryggen. man vill ju inte komma därifrån sittandes i rullstol typ ;)

Men jag hoppas det går bra iaf :)


Tjing Tjing!


mina linslusar <3    

Av Linda - 6 oktober 2011 02:19

Åhh kan inte fatta att man känner sig bättre än på länge. (tippar på att det beror på medicinen som nu äntligen är uttrappa).

Känns så otroligt skönt att kunna minnas vad som händer på veckorna och verkligen känna att barnen får umgås med sin riktiga mor och inte en zombie medicinerad tant.

Ja klockan är ju över 00:00 nu så jag måste ju säga "Igår" va jag och Martin på ÖppnaFörskolan med Melott medans Elina va på dagis.

Vet inte hur många gånger Martin sa att Gud vad skönt det känns att vi har fått tillbaka dig som mamma igen :) 

Måste ju erkänna att det är underbart att höra han säga det för det blir oxå en bekräftelse på att det jag kämpat med nu under 5månader har gett resultat på så vis att jag påväg tillbaka till mitt rätta jag. Men visst har jag fortfarande vissa saker som jag kämpar med, t ex för mycket rörelse eller ståhej runtomkring mig så blir jag totalt sönder stressad och mega irriterad, men igentligen så är ju inte det nått jämfört med hur jag har mått :)


Sitter nu och fördriver tiden tills det ska bli morgon så jag kan gå och lägga mig när martin kliver upp, då börjar hans pass på våran otroligt sjuka lilla tjej.

jag med min nojja kan inte gå och lägga mig när Melott är såhär täppt och slemmig i luftrören :/ sitter hellre och vakar då, för jag vet att om jag skulle lyckas somna så kommer jag och vakna 1000ggr för att kolla till Melott ändå :)

fattar inte att hon kunnat bli så förkyld på 1 dag. för när vi va på ÖppnaFörskolan så va hon ju pigg, men nu super sjuk :(


Ohhh måste ju berätta att vi har fått tillökning i familjen... DIVA!!!

Diva som oxå heter Drömtorpet´s Anne Bonny Buccaneer kom till oss den 27/9.

Hon är en Chinese Crested Dog som är född den 31/5 så hon är alltså  strax över fyra månader.

Hon är världen goaste lilla fröken som sover under mitt täcke varje natt, heeeeeeela natten lång :)

Hon gör verkligen skäl för namnet;) för någon annan än mig duger inte och ja hon är ju lite noga med maten :) (Men för familjen göra man allt!)


    

Foto: Tove Asplund


Nu dags för en Cappuchino och en rök :P


Tjing Tjing

Presentation

Namn: Linda
Ålder: 28
Civilstånd: Gift med Martin Åström
Barn: Elina 2,5år och Melott 10mån.

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Trampa i Gästboken :)


Ovido - Quiz & Flashcards